Vem är jag?

Vem är det som gömmer sig bakom denna blogg finns det säkert en och annan som undrar?

Jag som har denna blogg heter Paula. Jag är en 2 barnsmamma som pga egna problem med sömnen hos mitt barn fått det här med barns sömn som ett specialintresse. Jag upplevde väldigt dåligt stöd från sjukvården för mitt barns problem och fick försöka finna tillförlitlig forskning och information på egen hand. När jag sedan kom att samtala med andra föräldrar märkte jag snabbt att  många hade funderingar och oro runt barnens sömn, sov de för mycket eller för lite, borde de sluta äta på natten nu fast de verkade hungriga, är det verkligen bra att låta dem skrika sig till söms för att de ska lära sig sova i egen säng? Frågorna var många men de svar som gavs slutade ofta i fler nya frågor..

Utifrån detta skapade jag denna blogg. Jag insåg att det fanns ett behov av en mer samlad plats för information kring barns sömn och allt som hör därtill inkl mat och matvanor, utvecklingsfaser och framförallt sömnmetoder. Ett av de viktigaste målen för mig med denna blogg är att visa föräldrar att det faktiskt finns många alternativ mot att lämna barn ensamma för att lära dem sova.

Jag hoppas du kommer gilla min blogg, har du frågor eller tankar går det som sagt att maila till: somnbloggen@hotmail.com eller söka på Sömn för barn på Facebook för att finna min sida där. Följ gärna bloggen på Blogglovin eller via FB så missar du inte uppdateringar och ny intressant läsning!

 

Väl mött!/ Paula

2 thoughts on “Vem är jag?

  1. Lisa skriver:

    Vilken fantastisk blogg. Precis vad jag behövde efter 2 timmars nattning (återigen) med min lilla 6 månaders (morr!). Jag kommer def. följa dig och den här bloggen. Tack!

Kommentera

